INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Domov třetího věku s.r.o. (dále DTV) informuje pacienty, zaměstnance a všechny další osoby, jejichž osobní údaje se ve FNO zpracovávají na základě čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále Nařízení GDPR).
Správce osobních údajů
Domov třetího věku, s.r.o., IČ 06934226, se sídlem Za Mototechnou 1114/4, 155 00 Praha 5, poskytuje zdravotní zařízení formou dlouhodobě ošetřovatelských lůžek a sociální péčí formou domova pro seniory a domova se zvláštním režimem. („Správce“), Vás tímto v souladu s čl. 12 GDPR informuje o zpracování Vašich osobních údajů a o Vašich právech.
Pověřenec pro ochranu osobních údajů
JUDr. Josef Pavelka, adresa: Domov třetího věku s.r.o., Za Mototechnou 1114/4, Praha 5, Tel.: 603570697, e-mail: gdpr@dtvcentrum.cz
Subjekt údajů
Tato informace je přednostně určena pro pacienty, klienty, zaměstnance nebo jiné dotčené osoby ve vztahu ke Správci.
Přiměřeně jsou údaje obsažené v této informaci použitelné i ve vztahu ke zpracování osobních údajů dalších osob, jejichž osobní údaje můžeme zpracovávat v souvislosti s námi poskytovanými službami nebo produkty pro tyto subjekty:
- pacienty, klienty, jejich rodinné příslušníky i návštěvníky;
- osoby blízké nebo mající přístup k informacím o zdravotním stavu a zdravotnické dokumentaci;
- zmocněnci či zákonní zástupci nezletilých pacientů;
- zaměstnance, jak současné, tak i minulé a budoucí;
- opatrovníci právně nezpůsobilých osob;
- účastníci prováděných platebních transakcí;
- osoby vkládající hotovost na pokladně;
- jiné dotčené osoby (např. externí dodavatelé, stážisti, studenti, účastníci školení nebo vzdělávacích programů, uživatelé služeb, spolupracující osoby apod.);
- jiné osoby, které vstupuje do prostor DTV, popř. které komunikují dostupnými komunikačními prostředky s příslušnými pracovníky DTV v souvislosti s poskytováním zdravotních či sociálních služeb nebo jinými úkony;
Účel zpracování osobních údajů
Mezi hlavní účely zpracování osobních údajů patří tyto oblasti:
- zdravotní a sociální péče
- pracovněprávní vztah nebo žádosti o zařazení do výběrového řízení;
- smluvní vztahy obsahující osobní údaje;
- navazující služby a činnosti obsahující osobní údaje.
KATEGORIE OSOBNÍCH ÚDAJŮ, KTERÉ JSOU PŘEDMĚTEM ZPRACOVÁNÍ
DTV o subjektu údajů zpracovává zejména tyto kategorie osobních údajů, které jsou nezbytné pro výkon povinností správce:
- adresní a identifikační údaje (např. jméno, příjmení, titul, rodné číslo, bylo-li přiděleno, jinak datum narození, adresa trvalého pobytu aj.)
- kontaktní údaje – osobní údaje umožňující kontakt s pacientem, zaměstnancem nebo jinou dotčenou osobou ve vztahu ke Správci (zejména adresa bydliště, tel. číslo, e-mailová adresa), kontaktní informace osob oprávněných získávat informace o pacientovi aj.;
- údaje o zdravotním stavu pacienta – údaje získané a zpracovávané v souvislosti s poskytováním zdravotních služeb;
- osobní údaje zaměstnance v rozsahu přiměřeném účelu zaměstnání, vedených v osobním spise a mzdové složce zaměstnance;
- další údaje nezbytné pro plnění smluvních vztahů,
- údaje poskytnuté nad rámec příslušných zákonů zpracovávané v rámci uděleného souhlasu ze strany subjektu údajů nebo smlouvy,
- osobní údaje získané pro účely oprávněných zájmů příslušného správce
- záznamy z kamerového systému (video záznamy)
ZPRACOVÁVANÉ OSOBNÍ ÚDAJE
O pacientech se evidují a zpracovávají:
- osobní údaje potřebné ke zjištění identity (data narození, rodná čísla a jména, údaje o zdravotním pojištění),
- osobní údaje potřebné pro komunikaci (bydliště, příbuzní nebo osoby blízké, zákonní zástupci, telefon, e-mail),
- anamnestické údaje, potřebné ke stanovení diagnózy a postupu léčení, včetně subjektivního popisu aktuálního zdravotního stavu,
- přijaté osobní údaje o pacientu od jiných zdravotnických zařízení, od dopravní služby, od záchranné služby,
- objektivně zjištěné údaje o zdravotním stavu, získané přímými vyšetřovacími a diagnostickými postupy (výška, váha, tep apod.),
- objektivně zjištěné údaje o zdravotním stavu, získané přístrojovými vyšetřeními těla pacienta (záznamy křivek EKG, EEG, EMG, rentgenové a ultrazvukové snímky, záznamy ze speciálních vyšetřovacích přístrojů, snímky povrchu těla apod.),
- objektivně zjištěné údaje o zdravotním stavu, získané laboratorními vyšetřeními biologických vzorků (hodnoty z tělních tekutin, stěrů, odběrů tkání, dechu, atd.),
- plány zdravotnických činností (plán léčby, plán ošetřovatelské péče, apod.),
- popisy zdravotnických činností (záznam o ambulantním vyšetření, dekurz, epikríza, plán léčby, plán ošetřovatelské péče apod.),
- popisy výsledku péče (propouštěcí zpráva, úmrtní list, apod.),
- finanční informace (úhrada placených služeb, doplatky na léky apod.),
- zdravotní pojišťovna – zdravotní výkony pro proplacení úhrady zdravotnickému zařízení za jejich provedení,
- záznamy z kamerového systému,
- evidence identifikačních údajů osoby při vstupu do neveřejných objektů,
O zaměstnancích se evidují a zpracovávají:
- identifikační údaje, tj. jméno včetně titulů, RČ, číslo občanského průkazu, pasu, řidičského průkazu, číslo bankovního účtu,
- kontaktní osobní údaje – bydliště (trvalé, přechodné), rodinní příslušníci, telefonní čísla, e-mailové adresy,
- vzdělání – vysvědčení, diplomy, doklady o odborných kursech a školeních apod.
- profesní životopis včetně pracovních posudků,
- pracovní zařazení – zastávaná funkce, pracoviště,
- aktivity pracovní a s prací související – prováděné výkony, zařazení do směn a služeb,
- přístupy do počítačových systémů, nastavení přístupů ke konkrétním zpracovávaným osobním údajům,
- evidence docházky a pracovní doby,
- závodní stravování – objednávky a platby,
- mzdové údaje – mzdové zařazení, poskytnutí odměn, docházka, vyplacená částka na bankovní účet, vyplacené částky pokladnou v hotovosti, dovolená a její čerpání, pracovní neschopnost, OČR, absence na pracovišti, částky srážky ze mzdy
- údaje evidovaní a zasílané pro účely důchodového zabezpečení,
- údaje poskytované zaměstnanci pro účely ověření jeho příjmů pro bankovní instituci,
- údaje poskytované exekutorům, soudům, policii a dalším státním nebo soukromým organizacím dle jejich potřeb na základě zákona,
- záznamy z kamerového systému,
- evidence identifikačních údajů osoby při vstupu do neveřejných objektů,
O příbuzných, osobách blízkých pacientům, opatrovnících, zákonných zástupcích se evidují a zpracovávají:
- identifikační údaje – jméno, příjmení (včetně organizace u zákonných zástupců),
- kontaktní údaje – bydliště (adresa organizace), telefon, e-mail, faxové číslo,
- dílčí údaje o zdravotním stavu (v rodinné anamnéze pacienta, je-li to zapotřebí),
- záznamy z kamerového systému,
- evidence identifikačních údajů osoby při vstupu do neveřejných objektů,
O dobrovolnících se evidují:
- identifikační údaje – jméno, příjmení, datum narození,
- kontaktní údaje – bydliště, telefon, e-mail,
- záznamy z kamerového systému,
- evidence identifikačních údajů osoby při vstupu do neveřejných objektů,
O osobách procházejících budovou a zahradou DTV monitorovaných kamerovým záznamem se evidují:
– videozáznam postavy a obličeje
Více podrobností viz. dokument o Zpracování osobních údajů prostřednictvím kamerového systému, umístěný na webových stránkách DTV.
O osobách vstupujících do budovy se evidují:
– zaznamenání jména osoby vstupujícího do objektu, datum a čas vstupu, cíl a účel vstupu
- Zpracovávají se údaje formou zápisu do knihy návštěv.
- Účelem zápisu jsou právem chráněné zájmy správce, tj. ochrana majetku správce před poškozením a krádeží, majetku zaměstnanců a pacientů, dále bezpečnost a ochranu života a zdraví zaměstnanců, pacientů a dalších osob, nacházejících se v prostorách správce.
- Osobní údaje z knihy návštěv spravuje pouze správce. Mohou být poskytnuty v případě žádosti státním orgánům, resp. orgánům veřejné moci (tj. soudům, orgánům činným v trestním řízení, orgánům činným ve správním řízení), popř. jiným zainteresovaným subjektům pro naplnění účelu zpracování (např. komerční pojišťovny).
- Doba uchování knih návštěv je 5 let dle zákona o archivnictví a spisové službě č. 499/2004 Sb.
Kategorie příjemců osobních údajů
Správce je oprávněn poskytovat osobní údaje zejména těmto příjemcům:
- Zdravotní pojišťovny v rozsahu nezbytném pro vyúčtování zdravotní péče;
- Jiní poskytovatelé zdravotních a sociálních služeb (např. praktický lékař pacienta, jiná nemocnice, laboratoř)
- Pacienti, jejichž se osobní údaje týkají
- veřejným ústavům;
- státním a jiným orgánům v rámci plnění zákonných povinností stanovených příslušnými právními předpisy (např. ÚZIS ČR, Policie ČR, soudy, orgány činné v trestním řízení, orgány sociálního zabezpečení, Úřad práce ČR, obecní úřad, exekutoři, insolvenční správci apod.)
- osobám ve smluvním vztahu;
- zákonní zástupci
- se souhlasem pacienta nebo na jeho písemný pokyn mohou být osobní údaje poskytnuty dalším subjektům
- další příjemci (např. předání osobních údajů do zahraničí – státy EU, třetí země, a to dle patřičných právních předpisů nebo uděleného souhlasu subjektu údajů)
- osoby oprávněné nahlížet do zdravotnické dokumentace podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách
- studenti středních a vysokých škol, vzdělávajících se u správce, pod dohledem vyučujícího a pouze pokud s tím pacient předem vyslovil souhlas a pouze v nejnutnějším rozsahu
Účel zpracování osobních údajů
Mezi hlavní účely zpracování osobních údajů patří tyto oblasti:
- zdravotní a sociální péče (lůžková péče, poskytnutí léků a jiných přípravků, založení elektronického receptu, poskytnutí rehabilitační péče, laboratorní zpracování biologického materiálu)
- zpracování povinných agend (zdravotní pojišťovny, zdravotní registr apod.)
- pracovněprávní vztah nebo žádosti o zařazení do výběrového řízení;
- smluvní vztahy obsahující osobní údaje;
- poskytování stravovacího režimu
- Provozování stravovacího režimu
- navazující služby a činnosti obsahující osobní údaje
Rozsah zpracování osobních údajů
Osobní údaje jsou zpracovány v rozsahu, v jakém je příslušný subjekt údajů Správci poskytl, a to v souvislosti s uzavřením smluvního či jiného právního vztahu se správcem, nebo které správce shromáždil jinak a zpracovává je v souladu s platnými právními předpisy v rozsahu nezbytně nutném pro splnění účelu, pro který jsou osobní údaje zpracovávány.
Způsob zpracování osobních údajů
Zpracování údajů provádí správce. Zpracování osobních údajů probíhá manuálně i automatizovaně v elektronických informačních systémech, a to v elektronické nebo listinné podobě za dodržení všech bezpečnostních zásad pro správu a zpracování osobních údajů, vždy při vysokém technickém, organizačním a personálním zabezpečení v souladu s legislativními požadavky.
DOBA ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
V souladu se lhůtami uvedenými v příslušných právních předpisech, příslušných smlouvách, ve spisovém a skartačním řádu. Jde o dobu nezbytně nutnou k zajištění práv a povinností plynoucích jak ze závazkového vztahu, tak i z příslušných právních předpisů a dále po dobu udělení souhlasu o zpracování osobních údajů.
POUČENÍ
Správce zpracovává údaje se souhlasem subjektu údajů s výjimkou zákonem stanovených případů, kdy zpracování osobních údajů nevyžaduje souhlas subjektu údajů.
Práva subjektů údajů
V souladu se čl. 12 GDPR informujeme, že každý subjekt údajů má:
- právo na přístup k osobním údajům,
- právo na opravu, resp. doplnění,
- právo na výmaz,
- právo na omezení zpracování,
- právo na přenositelnost údajů,
- právo vznést námitku
Kam se můžete obrátit pro další informace, kde můžete uplatnit svá práva ve vztahu ke zpracování osobních údajů
Žádosti o výkon práv ve vztahu ke zpracování osobních údajů jsou přijímány písemně nebo elektronicky na adresách:
- písemně dopisem zaslaným na adresu DTV na pověřence pro ochranu osobních údajů (obálku označte „PRO POVĚŘENCE GDPR„)
- elektronicky prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu: poverenec@dtvcentrum.cz
- elektronicky prostřednictvím datové schránky na ID: zsp436w (v textu uveďte „PRO POVĚŘENCE GDPR„)
- osobně nebo přímo do rukou pověřenci pro ochranu osobních údajů
Aby bylo možno předat žádající osobě informace, popř. provést opravu, doplnění osobních údajů, které je požadováno, musí být před těmito úkony provedeno ověření žadatele.
Právo na opravu osobních údajů můžete uplatnit přímo u našeho zdravotnického personálu, který Vám poskytuje zdravotní služby.
Více informací o Ochraně osobních údajů naleznete na webových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů www.uoou.cz.